Neden Oyun Grubu ?
Özellikle günümüzde çocuklar eskiye kıyasla sokakta oynamıyor dolayısıyla yetişkinlik hayatının provası olan sağlıklı oyun ortamından mahrum kalabiliyorlar. Teknolojinin her yaşa ulaştığı bu dönemde çocukların konsantre oldukları ve eğlendikleri bir araç haline gelen telefon gibi ürünler yerine oyun ve hareket odaklı oyun grupları onların gerçek ihtiyacını karşılayacaktır. Bu noktada oyun atölyelerine duyulan ihtiyaçla beraber hem aileler hem minikler uzmanlar eşliğinde pek çok kazanım elde etme şansına erişilebilirler. Böylelikle erken yaşta kazanılan hareket alışkanlığı; çocuğun özgüveninin, öz disiplininin ve okul oryantasyonunun gelişimini hızlandıracaktır.
Oyun grubu yararları nelerdir?
- Çocuklarda güven inşa eder.
- Kabul edilebilir davranışlar geliştirmelerine yardımcı olur.
- Yaratıcı düşünmeyi keşfeder.
- Sorun çözmeyi öğrenir.
- Fiziksel, bilişsel, motor ve duygusal gelişime katkı sağlar.
- Akranları ile uyum ve adaptasyon tecrübesi kazanır.
- Dürtü ve agresif davranışları ile baş etme fırsatı bulur.
Atölyelerimizin süreçleri..
Hazırlanan her atölye çocukların gelişimsel özelliklerine göre tasarlanmış olup oyun terapisti
eşliğinde oturumlar gerçekleştirilecektir.
Atölye başında terapistimiz tarafından aile görüşmesi organize edilerek çocuğun gelişimi ve
süreci değerlendirilecektir.
4 oturuma katılarak süreci tamamlayan çocuklar için oyun terapistimiz ebeveyne ücretsiz
geribildirim ve destek seansı planlayacaktır.
Oturumların son 15 dakikası ebeveyn katılımına açık olacak şekilde yarı ebeveynli bir sistem
tasarlanmıştır. Bu sayede çocuğunuz ile etkinliği deneyimleme ve çocuğunuzu grup içinde
gözlemleme fırsatı bulabilmeniz hedeflenmektedir.
Atölye içerikleri süreçte terapist tarafından çocukların ihtiyacı doğrultusunda rezive
edilebilmektedir.
‘Duygularımı Öğreniyorum Atölyesi’ 24-36 ay/ 48-60 ay
1.Hafta
• Etkileşim ve ilk tanışma
• Miniklerin duygularla ilişkisini tespit etmek için Duygu ifade kartları ile oyun
2. Hafta
• Duygu hamurları oyunu;
• Her minik belirlenen duyguya istediği şekil ile katılacak. Yaptıkları hamurdan duyguları birbirine anlattıkları ve
konuşturdukları bir drama sahnesi sergilenecek
3. Hafta
• Ne hissediyorum çarkı;
• Her duygunun bir rengi hatta bedende bir yeri vardır. Duygularımızı çartta bulup her duyguya bir renk vererek
olumsuz duygular üzerine bir etkinlik gerçekleştireceğiz.
4. Hafta
• Duygularını adlandırmayı öğrenmiş miniklerimiz ile beden çalışmasına artık hazırız. İnsan maketi üzerinden
her duygunun bedendeki yerine dair bir çalışma yapacağız. Olumsuz duyguların bedendeki yerlerini tespit
edeceğiz. Zorlu duygularla baş etmek için regülasyon oyunları oynayarak miniklerimize kendini sakinleştirme
becerileri kazandırarak atölyemizi sonlandıracağız.
‘Duyusal Aktiviteler Atölyesi’ 18-24 ay/24-36 ay/36-48 ay/48-60 ay
1. Hafta: Doku kolajları
2. Hafta: Oobleck
3. Hafta: Su çalışması
4. Hafta: Kum çalışması
‘Seramik Atölyesi’ 48/60 ay/ 60-72 ay
1. Hafta
Tanışma / Kil şekillendirme ile serbest zaman
2. Hafta
Bedenimi öğreniyorum etkinliği; minikler kendi bedenlerini şekillendirip bunun
üzerinden gelişimsel yaşlarına uygun olarak bilgi edineceklerdir.
3. Hafta
Şekillendirdikleri beden heykelleri üzerinden mahremiyet ve kendini koruma
eğitimi temaları işlenirken minikler heykellerine yenisini ekleyebilecekler.
4. Hafta
Ortaya çıkarılan tüm eserleri boyama ve 1 ay boyunca öğrenilenler kurulan
etkileşimleri değerlendirme/ oturumun son 20 dakikası ortak alanda ebeveynlere
sergi hazırlama
Sergiye katılımınız için çocuğunuz size bir bilet hazırlayacak elbette miniğinize bir
ödeme yapmanız gerekli J Sergi sonunda ise bu biletiniz için Tema Vakfı’na çocuğunuz adına bir ağaç dikmiş olacaksınız ve sertifikası sergi sonunda size
verilecek.
‘İngilizce Atölyesi’ 24-36 ay/ 48-60 ay
- Ek dil öğrenimi için araştırmalar 24 aydan itibaren başlamanın yararını ortaya koymaktadır. Bu
yaş grubu için oyunlar/şarkılar pek çok kavram öğretimi gibi dil öğreniminde de oldukça efektiftir.
- Her hafta farklı bir tema ile çocuğunuz harflerden başlayarak temel kavramları öğrenmesi
hedeflenecektir. Gündelik nesneler, hayvanlar, bitkiler, yerler gibi çeşitli kavramların oyun
aracılığı ile 4 oturumda öğrenimi mümkün olacaktır.
- Günlük yaşam içinde çocukların temel ihtiyacı olan oyun ve sohbet ihtiyaçlarını gidererek
İngilizce konuşma pratiği yapmalarını amaçlamaktadır. Bu nedenle çocuklarımıza İngilizce dersi
algısı yaratılmamalı hatta DERS sözcüğü hiç kullanılmamalıdır.
Temmuz ayında başlayacak atölyelerimizi incelemek için vakit ayırdığınız için
teşekkürler J
Yaz süresince açılacak farklı içeriklerde pek çok atölyemizi sizler için hazırlamaya
devam ediyor olacağız.
Gelin bu yaz çocuğunuz ekran ile değil akran ile vakit geçirsin!